I learned that you go through things, you deal with them and that's what empowers you and ultimately makes you a happy person.
- Demi Lavato

tirsdag 5. mars 2013

Jeg er ikke lat - jeg har fibromyalgi

Nå skal jeg fortelle om noe jeg ikke har vært så åpen om på bloggen før - men nå er jeg i en sikkelig dårlig periode igjen. Jeg har fibromyalgi. Dette er en kronisk sykdom det dessverre ikke finnes noen medesiner for.

Jeg har hatt fibromyalgi i ca 6 år - men det er først i det siste legen har funnet ut hva det er. Jeg sliter med fibro (som jeg så fint kaller det) hver dag - men det er perioder som er ekstra ille som nå.

Jeg får ikke sove, utholdelige smerter, kjenner på en konstant sykdoms følelse. Jeg bare gråter og gråter av smerte og det er helt utholdelig. Og ligge, sitte, gå - nei alt gjør bare vondt - vondt. Du kan tenke deg smerter i ledd, scener, muskler - nei alt KONSTANT. - Ikke bare sånn litt - men at det gjør så uffatelig vondt og er så smertefullt, om jeg bare kommer borti kroppen min, har på meg klær, ligger under dynen, det er konstant brenninger, og sviing - det er som jeg skulle fått brannskader.

I de tyngste periodene som nå f.eks - er jeg oppe maks en time, sover et par timer, oppe igjen og sover igjen. Uansett hvor mye jeg sover føler jeg meg aldri uthvilt.

Jeg har konstant mangel på energy, gjør jeg noe fysisk arbeid blir jeg slått ut og kjenner på en sykdomsfølelse. Jeg blir helt utmattet.

Natten i natt har vært lang med konstante smerter - dagen i dag er ikke noe likere.

Dette er en forferdelig - utholdelig sykdom spør du meg - jeg er ganske så despreat etter og ha en pause - bare for noen minutter.. men i stedet vet jeg at jeg må ha den sykdommen resten av livet.